onze Activiteiten

Als ontmoetings- en vergaderruimte maakt FotoClub De Wolden gebruik van ‘t Neie Punt – Jan Wierengaweg 109 – Ruinen.

De clubleden komen 2x per maand bijeen; of op de eerste (1e) en derde (3e) dinsdagavond van de maand, of op een zaterdag- of zondagochtend voor een (buiten)activiteit. De dinsdagavond bijeenkomsten starten om 19.30 uur en eindigen rond 22.00 uur. De zaterdag- of zondag bijeenkomsten verschillen per activiteit.

De eerste dinsdagavond van de maand staat in het teken van de Techniek. Er wordt een bepaald facet uit de fotografie belicht. Ons streven is hierbij zoveel mogelijk de clubleden te betrekken.

De derde dinsdagavond van de maand is een Foto-bespreekavond. Ieder lid levert hiervoor maximaal twee foto’s in (al dan niet verbonden aan een thema) welke positief kritisch beoordeeld worden aan de hand van de 4 (foto bespreek) pijlers.

Het clubseizoen wordt afgesloten met een ‘fotowedstrijd’ inclusief beoordeling door een extern jurylid. Hieronder een verslag van jurylid; Peter Nefkens in ‘de Wolden Nieuws’;

Ook proberen wij waar mogelijk ons werk te exposeren zoals hier in serviceflat Valkenstede in Hoogeveen.

Tot slot ontstaan er vaak spontane activiteiten in de loop van een seizoen. Denk daarbij aan een foto-excursie, het gezamenlijk er op uit trekken met de camera of het bezoeken van een foto manifestatie. Ook hier wordt veel aan het initiatief van de leden zelf overgelaten.

Of, zoals onderstaande resultaten laten zien, een demonstratie Macro-fotografie met fruit;